İkiz bebek arabası ve ikizsel hazırlıklar

Tekrar merhabalar..

En son yazımı okuyup, facebooktan yorum yapan bi arkadaşımın yorumunu okuduktan sonra dedim ki; iç sesim benden daha kabaymış..

Bana sorulan sorular inanın gerçek ve fazlası da var. Ama elbette yüzünüzde bi tebessüm oluşturmak için yazılmış yorumlarımdı altındakiler.

Hülasa, siz soruların en az 3 katı olduğunu bilin bu yeter.

Bu yazımda ikiz gebelikte yaşadıklarımı yazmak istiyorum.

Birçok gebe biliyordur ki, progesteron hormonu bizim en yakın kankeytamızdır. Çünkü tekil gebelerde 1 olan oran, ikiz ve çoğul gebelerde tabi ki en az iki kat fazla. Peki ne oluyor iki kat fazla olunca. Tabi ki, bünyesel değişiklikler gösterebilmekle beraber; ilk haftalarda hatta ilk trimestirde görülen bulantılar bu durumda bi kaç kat fazla olabiliyor.

Bak okur! olur oldu demiyorum olabiliyor diyorum. Benden pesimistik açıklamalar duymayacaksın. Sakın ha içindeki pesimizmi benden bilme..

Benim ilk 4 ayım mortingen zortingendi. Bu şu demek.. Anlatmiyyciiiimm..

Son 3 ay da her gebelikte olduğu gibi biraz zorlayıcı geçiyorken, benim karnımdaki beybilerin azıcık iri olması beni biraz fazla zorladı. (yazar hala kötümser açıklama yapmıyor)

Yani arada 2-3 aylık bi rehavet dönemim oldu. Onda da ev falan taşıdım kendime eziyet maksatlı
:)))))

İkiz gebelerinin en büyük yanılgısı, alışverişi 8ve 9 aylara bırakmak. 7.ay geldiğinde alışverişinizi bitirin ve mümkün olduğunca yenidoğan tulumlardan alın. Hastane çıkışı takımlarında ve bir çok bebek tulumu genelde daha büyük boy oluyor. Yeni doğan tulumları, hani alışverişe gittiğinizde ihtiyacınız yoksa bile elinize alıp, ayyy ne tatlı dediğiniz minicik şeyler. Hem bunlara sahip olmak sizi çok mutlu edecek...

Hastane çantanızı da bu ayda hazırlamayı ihmal etmeyin. Ben tedbiri fazlaca seven biri olarak hazırda durmasının mahsuru olmadığını belirtmek isterim.

Bu kadar erken neden diyecek olursanız, ikiz gebeliklerin miadı 38. haftadır. Genellikle 36 da doğumla neticelenir. Sezeryan tercih eden bir dr varsa 35te almak isteyebilir. Hatta siz de aman doktorcuğum alıver artık diyebilirsiniz. Sizi ben anlarım. O zaman gelin bana ben sizi dinlemeye hazır olacağım. Bazen de anne karnında çok sıkışmış tontik ikizler daha erken gelmeye kalkabilir. Bi anne olarak, ikiz annesi olarak her zaman hazır ve programlı olmak zorundasınız.

Alışveriş listesini bir çok gebelik platformunda bulabilirsiniz. Ben yaptığım araştırmalardan kendimce sentezlediğim ve uygun gördüğüm şeyleri yazıyorum. Siz kendi hayat tarzınıza göre yorumlayabilirsiniz.

Banyo için bebek küveti alacaksanız, banyo durumuna göre ayaklı küvet tercih edin. Çünkü iki bebek yıkamak eğer küveti koyacak uygun bir alanınız yoksa sizi yorabilir. Eğer bebek banyosu yaptırarak evi dekore etmek istiyorsanız da, tezgah üstü derin lavabolar bebek yıkamak için çok kullanışlı oluyor. Mimarınıza ya da ustanıza sormayı unutmayın. Ben ebeveyn banyomdaki lavaboyu uzun süre kullandım açıkçası:) Bebek küvetine alacağınız süngerli kaydırmazı lavabonun içine koyarsanız işinizi oldukça pratikleştirecektir. Armatürleriniz de eğer yıkamaya uygun değilse uygun fiyata değiştirebilir ve bunu uzun süre rahatça kullanabilirsiniz. stokke nin katlanabilir küvetleri de banyosunda yeterli alanı olmayanlar için ve ortada o kocaman, plastik banyo küveti görmek istemiyorsanız bence tasarım harikası.. Bakmadan geçmeyin.

Bebek kıyafetleri hakkında geniş bilgiye zaten çok platformdan ulaşabilirsiniz.Ben daha çok ikizlerin en büyük sorunsalı bebek arabası hakkında yazmak istiyorum.

İnanın tek gebelikte sadece fiyatına ve kullanışına göre yaptığınız o seçimi, ikiz bebek arabasında yapamıyorsunuz. Çünkü o kadar seçenek yok.

Alternatifleri sıralayacak olursam
-Tek tek ayrı bebek arabası almak (bu durum biraz kaotik. Tek başına hiç mi dışarı çıkmayacağım sorusu tabi ki ensenizi bırakmayacak. ama bebek arabası bağlayıcı aparatlar satılıyor. Saraçhaneden ya da benzer satıcılarda bulabilirsiniz. Fiyatı çok yüksek değil ama iki bebek arabası yan yana ne kadar geniş olur bunu da düşün. Çünkü avm asansörlerinden tut, en güzel semt kaldırımına kadar bizim ülkemiz bu bebek arabası genişliğine hazır değil. Ama ben zaten yalnız çıkmam, yanıma illa ki birini alırım diyosan da şu sorunsalla başbaşasın; iki bebek arabası katlandığında hangi araba bagajına veya hangi apartmana sığar? Burda ben devreden çıkıyorum. Herşeyi de devletten beklemeyin canıııım.... :) )
-Arka arkaya sıralı bebek arabası almak (Biz bunun arkada oturan bebeğe hep haksızlık olacağını düşündüğümüzden, direk eledik. Siz tercih ederseniz inceleyebilirsiniz.)
-Yan yana bebek arabası (burda da baston ve bebek arabası olan bir kaç seçenek var.
Biri, baston tip ikiz bebek arabası. Cossatto cossi, maclaren ve joie en pratik ikiz baston pusetleri.. Cosstto nun renkleri çok şeker. Hem iki ayrı cinsiyete sahip ikiz için farklı renk seçenekleri de mevcut. Seçiminize göre ayrı ayrı renklerini kullanabiliyorsunuz. Katlandığında da nispeten az yer kaplıyor. Bu seçeneğe malesef anakucağı olan pusetler oturtulmadığı için, ve ben araba kullanırken ya da arabayla seyahat ederken puset kullandığım için baston olanları tercih edemedim. Benim için pratik kullanım öncelikliydi. Yani arabada uymuş çocuğu pusetten alıp, bebek arabasına koymaktansa, pusetle bebek arabasına oturtmak daha öncelikli geldi.
Bir diğer seçenek de bebek arabaları. Britax ve Bugaboo nun donkey modeli var. Ben bugaboo donkey tercih ettim. Jokerlerde joker kart ya da hopinin yaptığı kampanyalarla ben çok avantajlı bir fiyata aldım. Kampanyaları takip etmeyi ihmal etmeyin. Bu araba Hem hafif, bütün parçaları sökülebilen hem puset konabilen hem oturma aparatı olan, çocukları ister size ister dışa dönük ve ya istediğinizi size istediğinizi dışa dönük konumlandırabiliyorsunuz. Yatar pozisyonda ve oturma pozisyonunda çok rahat kullanım olanağı sağlıyor. Tek sorun bagajınızın çok ama cidden çok geniş olması. Pusetsiz kullanıma başladığınızda katlanamayan oturma yerleri her seferinde sökmek size zor gelebilir. Her ne kadar sökmek cidden kolay olsa da..
Ben en son yurt dışı seyahatimde joie nin tekil baston arabasını aldım. Cidden fiyatına bakıp almam diyebileceğiniz bi araba. Yeni doğan pozisyonuna da uyum sağlıyor. Katlandığında ikisi üst üste konarak bagajda az yer kaplıyor. Ve sadece arabaya bakıp; aaa ikiz mi diye gelen soruların önüne geçmiş oluyor. Joie nin ikiz baston pusetini gördüm. İnceleme fırsatım olmadı ama kullanımı benimkinden farklı değildir. Ve fiyatı cidden çok makuldu.
Ayrıca bu marka e-bebek in Türkiye distribütörlüğündeymiş. Yani olası kampanyaları muhakkak takip edin.



Şimdilik bunları sindirin... Daha masrafların başındasınız burayı okuyorsanız. Takipte kalın ve Allah kolaylık versin. 

Comments

Popular posts from this blog

Babaanne ve Dede Yanında...

Dantelde son nokta

şifahane