Yolda Kalan Araba....

Bir kadının arabası yolda kalırsa ne olur?


Birkaç gün önce arkadaşımla gittiğim bir yerden dönüyordum. Eve çok yakın olan bir yerde ışıklarda beklerken; birden araba titredi ve durdu! İnanamadım...
Çalıştırma çabalarım tamamen nafileydi. Hiç bir koşulda çalışmıyordu. Oğlumu okuldan almaya az kalmıştı ve kızım da hayli huysuzlanmıştı. Arkamda araçlar birikmişti. Hepsinin stresi ile tekrar tekrar denesemde, her seferinde sonuç hüsrandı.

Buraya kadar zaten hayli trajik bir hikaye okudunuz. Peki sonra nasıl olmuş olabilir????
a) Birileri gelip; yardımcı olup olamayacağını sorar.
b) Yardım çağırana kadar beklersiniz.
c) Hakaret yersiniz.

Şimdi bunlardan maaaaalesef üçüncüsü ile karşı karşıya kaldım. "Kadındır, ne yapsa acemidir" düşüncesi güden Türk erkeğinden, bolca küfür yedim. Gelen geçen herkes bana uzuuun korna eşliğinde küfretti. Yok yok şaka değil yazdıklarım. Tamamen gerçek...
O soğuk havada, arabada çocuğu ile sağda ışıklarda bekleme yapabilecek embesillikte olduğumu düşündü herkes; ama herkes. Bir Allah'ın kulu gelip "Bacım hayırdır, bir problem mi var?" demedi!!!
Ama bununla da bitmedi....

Birde son model arabası ile yanıma yaklaşan (biiiiiiip) adam! var...

Adam: Duracak başka yer bulamadın di mi?
Ben: Araba bozulurken yer seçemedim kusura bakma!!!!
Adam: O zaman arabanı iyi seçeceksin?!
Ben: (.....biiiiiiiiip) Demekki herkesin senin arabandan alacak ekonomik gücü yok...

Üzerine tuz biber eken bu diyologdan sonra çözüme ulaştık. Sorun bertaraf edildi ama içime çöken sinir geçmedi. Sanırım mantalitemiz değişmedikçede asla geçmeyecek...

Herkese bol anlayış diliyorum. Kendi kardeşinize, annenize olması gerektiği gibi davranın bayanlara. Sadece trafik söz konusu değil. Yolda yürürken bile eskiden erkekler, kenara çekilir yol verirlerdi. Hani bende pek yaşlı değilim. Halen 20 li yaşlardayım..(ne güzel geliyor kulağa değil mi?)
Neyse; İşin özü; SAYGI ama küçüğe, büyüğe, kadına, erkeğe, kediye, köpeğe....... herkese....

Comments

Anonymous said…
Yazanların çoğuna katılıyorum fakat onun bide şu versiyonu var. bir caddede arabanızla seyir halindesiniz,malum istanbul trafigi ve stres içindesiniz.önünüzde bir araba ve bayan şoför :) hanımefendi direksiyona o kadar yakın oturuyorki manevra kabiliyetini sıfırlamış.O anda hazmedilmesi zor bir hata yapar...
a) aniden frene basarak sizin fren sisteminizi hiçe sayar ve sizi zor duruma düşürür.
b)sizden farklı bir şeritte ise aynayı sadece makyaj yapmak için kullanılan bişey zannederek bakma geregi duymadan direk hunharca sizin şeride kırar ve yine sizi zor duruma düşürür.
c)en kötüsüde sizin farkınızda bile olmaz (bu nokta da yapılacak hata hayal gucunuze baglı)

Demek istediğim su; suan mevcut bi gerçek var ve buda bayanların %50 si çok ama çok kötü araba kullanıyor buna iyi araba kullanan bayanlarda fikren katılıyorlar. Ve buda iyi araba kullanmış ama arabası arıza yapmış olan hanımefendileride kurunun yanında yaş yanar atasözü misali yakıyor.
Elif Zorcan said…
Kesinlikle katılıyorum söylediklerinize ve fakat yukarda okuduğunuza inandığım yaşanmışlıktan, yolun herhangi bir yerinde manevra yapma hakkı kullanma gibi bir durum söz konusu olmadığını anlamışsınızdır.
Yani sağda ışıklarda durmuş beklerken stop eden bir araba ile ilişkilendirmesi pek aynı doğrultuda olmayan bir örnekleme olduğunu düşünüyorum.
Vurgulamak istediğim; herkesin aynı şeyi, yani sadece kadındır; acemimidir düşüncesi taşıması oldu. Bir Allah'ın kulu beni o %50 içinde olmayan diğer gruptan varsaymadı. Madem fifty fifty idi bu oran bir kişi, "bir arıza var mı acaba?" demedi. İnşaallah bir gün öyle düşünür birileri..
Teşekkürler

Popular posts from this blog

şifahane

Babaanne ve Dede Yanında...

Dantelde son nokta