Tarihi Zeyrek


Bir tarih yatıyor bu yerlerde. Fatih'i, Üsküdar'ı bu yüzden çok seviyorum belki de.

Her adım başı bir türbe, klise, mescit, medrese, cami bulmak mümkün. Hatta görmemek içten bile değil.

Bizde epey oldu gideli, Zeyrek'te bir arkadaşın evini gezdik. Ev derken hani normal kullanılan değil tabi. Hatırla Sevgili dizi setine kiraya verilmiş, biraz dokunsan şuanda sanki üzerine yıkılacak gibi bir yer.


Evden manzaralarını çektiğim bu fotoğraflar bence İstanbul özlemi olanların bu ihtiyacını giderecek, ve İstanbul'u keşfetme merakını cezbedecek türden.


Yıkılmak üzere olan evlerde yaşanmışlık olması ve halen yaşanıyor olması bana fevkalade cazip geliyor. Hani o süper lüks evlerin soğuk minimalist tarzının yanında son derece sıcak bir havası var kabul etmek gerekir.

Her ne kadar eşya fazlalığına alerjim olsa da, minimalizme bayılsam da ananeci yapımdan dolayı sanırım bu kültürel ev tarzından kopamam.

Bekleyelim ve görelim diyip konuyu değiştiriyorum.



Yani bu kadar fotoğrafı çekmişim. İki kelime ile yazımı sonlandıracağımı düşünmüyordunuz herhalde.

Bu konuya ilişkin bahsedeceğim ilk şey Zeyrek Camii.. Tarih okumalarından hoşlanmıyorum itiraf ediyorum. Ama yaşadığım ve yaşattığım kültürü bilmemenin çok büyük bir ayıp olduğunu düşünüyorum. Zeyrek Camii Osmanlı'nın en büyük miraslarından. Detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. Muhakkak okuyunuz.
Gelelim ikinci meseleye. Eğer oralardan yolunuz geçiyorsa çok değil 10 dk. ayırın ve ziyaret edin Mehmed Emin Tokadî Hazretlerini..
Manevi olarak çok huzur bulacaksınız eminim. Mekânın güzelliği ile manevî haz üst sınırlara ulaşıyor bu yerlerde...

Comments

Popular posts from this blog

Babaanne ve Dede Yanında...

Dantelde son nokta

şifahane