ikizsel sorular

Bana en çok sorulan soruları yazarak başlamak ve diğer yazıma bu vesile ile devam etmek istiyorum..

Gerçekten neden olduğunu bilmediğim ve kendimde de nasıl geliştiğini anlayamadığım şekilde başka hayatlara zaaartt diye müdahale etme hakkını kendimizde gören bi milletiz.
Haliyle art arda gelen sorular, yargılamalar, ahkam kesmeler, akıl vermeyi saymazsak tabi ki olmaz, hatta bi adım ötesine geçip level atlayıp kendi eliyle müdahale etmeye çalışmalar...

Geçen yazıda demiştim ya, ikiz varsa bi merak bi bişey. Analayamazsınız! sorular sorular ve sorular..

-Tüp bebek mi?
-Sence ihtiyacım mı var?

-Vallaha mı tüp değil?
-Diyelim ki tüp, ne olacak?
-...

-Ailede var mı?
-hmm bak bu kadın kesin gen bilimci!

-Kimde ikiz var?
-hacınenem ikizmiş.
-hönk!
-yaa..

-Tek yumurta mı?
-evet tek lütfen ama terayağında pişirin.
-Anlamadım.
-Vallahi ben de bu merakı anlamadım! sizi sipariş alan garson sandım..

-Şimdi biri kız biri erkek olunca çift yumurta oluyor değil mi?
-Tek yumurta ikizleri aynı cins oluyor ve birbirine çok benziyorlar. Yani biri kız biri erkek ise kesin çift yumurtadır.

-Bunlar ikiz mi?
-ehuheehu... kem. küm..
-Benzemiyorlar da..
-Çift yumurta ikizleri sadece aynı anda anne karnında yaşarlar. Onun dışında her insan, ikiz de olsa başka bir bireydir. Ve inan bana bambaşka özelliklerle donanmıştır...

-İkizler di mi?
-E haliyle..
-Kim büyük?
-Ben!

-Kim önce doğdu?
-E ben dedim ya...

- Zor mu?
-Ablacım, bana bu hayatta bi tane kolay şey söylesene!

-Çok zor di mi ikiz?
-Tek sence çok mu kolay?

-Ayyy.. İkiz mi?
-Yani halk dilinde de başka bi söylemi yok aslında ama!

-Hepsi senin mi?
-(malesef buna maruz kaldım) YOK DEĞİL! üstelik daha diğer çocuklarımı görmemişlerdi bile.


İnanın an itibariyle 9,5 aydır bu sorulara maruz kalıyorum.

Bi de daha vahimi var. Eliyle gösterip, parmağının yüzünüze uzatarak soru soramayan özgüvensizler yanındaki kişiye fısıldayarak (ama ben duyuyorum tabi) bak bak ikiz derler..

Ellerinden tuttukları çocukların arkasına sığınarak, sanki çocuk merak edip yadırgıyormuşçasına (çocuklar için gördükleri herşey doğaldır. Tepkileri ailelerinden öğrenirler.Yani engelli bir çocuk da ikiz de normal onlar için) bak ikiz gördün mü? diyenler...

-İkiz bebek arabası iten anneye acıyarak bakanlar..
-İçinden vah vah diyenler...
-Sütün yetmezciler. (emzirme konusunda yazacaklarım cidden çok. Beklemede kalın)

Veee devam eder...

-Normal doğuramazsın!
-Paran yetmez!
-Arabana sığmazsın!
-Enerjin yetmez!
-Aşiret gibisin!

İki önceki yazımda da yazmaya çalıştığım gibi. Sürekli konuşan hanım ablalar var.

Ben her ne kadar öncesinde iki gebelik yaşamış olsam da, biçok tecrübem olmuş olsa da, diyorum ya azizim ikiz herkesin çalışmadığı yerden gelmiş bi soru gibi...

O kadar insan beni demoralize etti ki anlatamam. Bi çoğu farkında bile değil. Ben kısacası bu dönemde, insanların çoğalmaktan ödünün patladığını ve bak bu çok önemli dur kırmızıyla yazayım negatif düşündüğünü üzülerek gördüm malesef..

Sadece bazı konularda değil, bişeyler yapmaya her çalıştığınız her durumda bu insanlar böyle.

Eee ne yapacağız? Anacım memnun olmayanı, negatif düşüneni postalayamayacağımıza göre...

Hadi şimdi siz bana yazın. Siz olsanız ne yapardınız? Ben ne yapmalıyım...
Sevgiler...



Comments

Popular posts from this blog

şifahane

Babaanne ve Dede Yanında...

Dantelde son nokta