yaz zamanları



Yaz nasıl geçer iki çocukla...
Güzel geçer demek istiyorum. Geçiyor ama yoruluyor da insan. Önce okulun bitimi ve biraz geziden sonra, evimize geldik, Ramazan ayına 1 hafta kala.. Geldik evin bir iki işi derken, Ramazan geldi. Allah'a şükür kavuştuk; bereket ayına...
Okul dönemi bitince Akif Eren evde nasıl vakit geçirir, Rana Eslem bu duruma nasıl adapte olur bocalamasında farkettim ki, oğlum deli gibi tv seyrediyor.
2,5 yaşına gelene kadar hiç tv seyretmemiş bir çocuk olarak bu durum beni ziyadesi ile rahatsız ediyor. Bendenizin bile tv karşısında geçirdiği vakite çok acıyan biriyimdir.
Hemen kısıtlama getirildi. Belli bir saatten sonra oyun saati başlıyor ve oyun oynamaları için her şey yapılıyor. ama iki farklı gelişim zamanlarındaki çocuğu bir oyun içine nasıl dahil ederim onu bilemiyorum. İlk çocukta anne-babalar çok idealist oluyorlar. Kitap okuma saati, oyun hamuru saati, yap-boz saati, ahşap blok saati vs.. iş kolay. Gel bakalım şimdi bu düzeni sağla...
bloklardan kule yapmaya çalışırken kızım bozuyor, oğlum kızıyor oyunumu bozdu diye, kızımı başka şeye yönlendirmeye çalışırken bu sefer de oğlum onunla az ilgilendiğimi düşünüp agresifleşiyor. Pes ediyorum...
Ama ikisinin bu durumunu nasıl bertaraf ederim onu da bilmiyorum...
Akşamları iftardan sonra muhakkak dışarı çıkmaya gayret ediyorum. Sitemizin çok güzel piknik alanı var. Çocukların araba gelecek korkusu yaşamadan dolaşacağı, bisiklete bineceği, çekirge arayacakları ve bulacakları ortam var. Ama bir gün çıkamazsak, ertesi gün enerji dolu iki çocuk yere göğe sığmıyor...
Dışarı çıkarken de ikisi ayrı taraflara gidiyorlar ve bu benim için çok yorucu oluyor. Akrep burcu biri olarak sürekli kontrolün elimde olmasına gayret eden yapıya sahibim. Ama kontrol elimden kaçınca bende de bişeyler kaçıyor. Sinirlerime hakim olamıyorum.
Çocuklara laf geçirmek için bağıran bir anne olduğumda da kendimden utanıyorum. Ama erkek çocuk cidden zor iş. Kızımın rol modeli de oğlum olduğuna göre, iki de dik başlı evladım olduğuna göre vay halime!
Şu sıra biraz daha iyiyiz, ben sakin olursam evlatlarım da sakin oluyorlar gerçekten ama sükuneti korumak da epey zor.
Bana 2 yaşında kız çocuk için ve 5 yaşına yeni girmiş erkek çocuk için oyun tavsiye eder misiniz??
Önemli olan beraber bişeyler yapmaları. Küçüklere tahammül göstermeyi bilmeyi ve büyüklere saygılı olmayı öğrenmeleri gerek...
Bu haftadan itibaren revize edeceğim bir yaşam biçimim var. Gerekli esnekliğe sahip olabilmem için bir yardımcım var artık. Ev işlerine minimum zamanı ayırınca ikisine ayrı ayrı ve beraber oyun saati programını yapacağım. Ama ufak bir desteğe ihtiyacım var. Çeşitli sitelerden oyunlar araştırıyorum ve sizden de tavsiyeler bekliyorum.
Saygılar ve hayırlı ramazanlar...
Bu arada lütfen Afrika'da yaşanan insanlık dramına seyirci kalmayalım ve destek olmak adına sms ya da çeşitli yardımları esirgemeyelim...
Biz çocuklarımızın gıda gelişimini halletmiş anneler, ruhi ve bilişsel durumları için keyfi durumlara çabalarken; orada sadece "bari bir çocuğum yaşasın" düşüncesi ile hareket eden annelerin yüreğindeki acıyı hissedelim lütfen...
Bu durumla ilgili fotoğraf eklemeyeceğim. Vicdanınıza bakın, anneler evlatlarının yokluğunu, anne olmayanlar aile bireylerinden herhangi birinin yokluğunu ve buna göz yumduklarını düşünseler zaten fotoğraflar sizin zihninizde canlanacaktır.İşte bu yüzden içimizi serinletmek adına birşeyler yapmanızı dilerim...

Comments

Popular posts from this blog

şifahane

Babaanne ve Dede Yanında...

Dantelde son nokta